Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Ślub w plenerze w zgodzie z prawem

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-05-16 13:48:59

Już w 2015 roku pojawią się jasne zasady dotyczące organizacji ślubów w plenerze, jednak nie znaczy to wcale, że obecnie są one całkowicie zakazane. Oto, najważniejsze informacje dla wszystkich tych, którzy planują zorganizować ślub pod chmurką.

Bez względu na to, czy chcemy wziąć ślub cywilny czy też ślub kościelny w obu przypadkach należy uzyskać zgodę od Urzędu Stanu Cywilnego lub od księdza z parafii, do której należy para młoda.

W przypadku tylko ślubu cywilnego należy napisać pismo przedstawiające powody organizacji ślubu poza USC i poczekać na decyzję.  W przypadku ślubu kościelnego należy uzyskać zgodę także od księdza, a także zdobyć tak zwaną licencję na ślub poza kościołem z USC.

Pozostałe formalności załatwia się tak, jak w przypadku tradycyjnych ślubów.

UWAGA! Miejsce na ślub w plenerze musi być „godne”, czyli takie, które nadaje powagę sytuacji oraz zapewnia bezpieczeństwo zarówno młodym jak  i zaproszonym gościom.

Urząd Stany Cywilnego może odmówić udzielenia ślubu w plenerze.

Od 2015 roku urzędnicy będą mieli w przepisach precyzyjne wytyczne przy rozpatrywaniu wniosków o ślub w plenerze i nie  będzie już mowy o żadnej dowolności i ze strony urzędnika, a tym bardziej o niechęci do takich ceremonii.

Więcej na temat formalności ślubnych pod tym linkiem.

 

Grafika: sxc.hu

Użyte tagi: formalności ślubne, ślub w plenerze

Zobacz także:

Komentuj:

Lokale weselne | Sale weselne | Artykuły i Poradniki | Partnerzy | Dodaj Obiekt/Salę | Reklama | Regulamin | O nas / Kontakt

© 2011 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.